Jo, Warheart je vskutku dobrý ... jako by jsme s panem autorem Corvusem jeden druhého myšlenkově vykrádali :P
Rytíři, není to přeteatrizováno! Jistěže jsem trochu přeháněl, ale podívej ...
každý mág bude mít v mém systému
dvě atributy:
magickou nosnost a
magickou odolnost. Nosnost vydá za to, jak silná kouzla dokáže seslat; odolnost je onou vlastností, která počítá kolik kouzel snese, než by si měl dopřát očistný rituál.
A teď, s rostoucí úrovní pochopitelně roste i mag. nosnost, odolnost.
A jak se to sčítá? nosnost jednotlivých kouzel (tj. jakási váha) se přičítá, dokud nedosáhne kritické hranice mag. odolnosti.
A tady máme postihy:
- 1x přetáhne - na kostečce si vylosuje s šancí 50/50 buď nic, nebo maličkost na zp. škubání svalu, pocitu únavy
- 2x přetáhne - zas 50/50 šance, tu ale mezi maličkostí a středně nepříjemnou záležitostí - podrážděnosti, pořádné migrény atd.
- 3x přetáhne - 50/50 střední postih, nebo tvrdý postih - hysterie, agónie, deprese, horečky
- 4x přetáhne - opět 50/50 mezi tvrdým postihem a kritickým postihem - zde oblíbené věci jako komatický stav, impotence, mrtvice, oslepnutí
- 5x - ten blázen ještě žije? teď už ne ...
-
Už lepší, hmmm?
Nebude to dávat prostor mágům na první úrovni sesílat nejmocnější kouzla - za prvé je magická váha těchto kouzel tak vysoká, že se svou nosností ji zelenáči nezvládnou; zadruhé - mocná kouzla si pochopitelně musí prvně sehnat ze svitků, či z mag. univerzity apod ... a cena bude nehorázná, takže toto nehrozí.
Ale, aby mi nějaký pravidlo-šprt říkal, že na čtvrté úrovni s int18 můžu seslat jen 4 magic missile, na to se můžu vybodnout. To je celá myšlenka náhradního systému kouzel.